Intercultural Sensitivity of Public School Principals in Brazil
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2022.58.10727Keywords:
Intercultural Sensitivity, Regression Model, Basic educationAbstract
The aim of this study is to measure the level of intercultural sensitivity of public school principals in Brazil, and to seek evidence about which individual, institutional, socioeconomic, and localization characteristics are related to this aspect. Intercultural sensitivity translates behavioral aspects into situations of interaction between individuals from different cultures. It is one of the important competencies for education professionals to better perform their pedagogical work within the school environment. In order to achieve the aim of this work, an Intercultural Sensitivity Index (ISI) was proposed, and then, econometric regressions were made in OLS to correlate these characteristics with the proposed index. From the results of these models, it was proposed a profile of public school principals in relation to intercultural sensitivity. With the evidence obtained by the model, orientation of public policies focused on the theme was proposed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Desenvolvimento em Questão
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).