ATTRIBUTES OF ENTREPRENEURSHIP ON PERSPECTIVE FROM MICRO ENTREPRENEURSHIP
ATTRIBUTES OF ENTREPRENEURSHIP ON PERSPECTIVE FROM MICRO ENTREPRENEURSHIP
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2021.56.11503Keywords:
Attributes of entrepreneurship. Microentrepreneurs. Factor analysis.Abstract
The main objective of this work is to identify the attributes that foster entrepreneurship in the municipality of Três Lagoas, Mato Grosso do Sul (MS), from the perspective of the local microentrepreneurs. For this, the method of research used was «survey» to build a quantitative approach to the problem. Data from the corpus were obtained through the application of a questionnaire directed to microentrepreneurs. For data analysis, we used the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS®) software, version 22, supported by exploratory factor analysis. As result, the determining attributes of local entrepreneurship, from the perspective of the micro entrepreneurs of Três Lagoas which are: the stories of entrepreneurs, the own networks, the incentive policy, mentors/negotiators, local customs and the physical infrastructure of the place. It is inferred that the quality of the attributes is slow, for generating an entrepreneurship of necessity on the part of these reseach subjects under analysis.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).