Entrepreneurial Learning: knowing the past and sighting the future
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2019.49.247-275Keywords:
Entrepreneurial Learning; Entrepreneurship; Learning; Systematic Literature Review.Abstract
The questions that arose in the field of entrepreneurship in the late eighties encouraged researches to seek an understanding of learning in the process of undertaking. As a result, a new theme called Entrepreneurial Learning (EL) emerged, bringing contributions to the understanding of entrepreneurship as a process. To find out how the studies on this topic are being carried out in the national and international scene, a systematic literature review, within a historical perspective, was carried out in different academic databases. The results point out the possibilities of research not yet explored, mainly in the development of empirical studies about entrepreneurial learning in the national sphere. This research does not look only to the past, but points to the future, emphasizing that the understanding of entrepreneurial learning is an unfinished process. Therefore, it is proposed to advance the research of the entrepreneurs’ learning process through the perspective of social practices.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).