Handicrafts, Cultural Identity and Symbolic Market: dynamics of Vila Progresso in Caçapava do Sul-RS
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2019.49.191-208Keywords:
Craft, Marketing, Culture, SymbologiesAbstract
Research on the cultural and symbolic elements that make up the different territories has gained prominence in the social sciences. In the context of the gaucho pampa, we highlight the studies on the traditional knowledge of rural communities and the commercial dynamics of handicrafts, such as the handicrafts produced in wool. It should be noted that artisanal production may be related to the traditional aspects of a given region, "re" producing identity elements of a culture through the production and marketing of symbolic products. In order to understand these issues, the commercial dynamics of artisanal products made by artisans from the rural community of Vila Progresso in Caçapava do Sul - RS were taken as a basis. In this sense, the present work aims to understand how the commercial dynamics of handicrafts produced and marketed locally developed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).