Determinantes do Desempenho dos Participantes da Prova do Enem: Evidências para o Rio Grande Do Sul
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2020.53.352-368Keywords:
school performance, ENEM, quantile regressionAbstract
The study of the difference in school performance between public and private schools is important for public policies, especially those that relate social policies for entering higher education. In this way, the article aims to investigate the occurrence of differences between public and private education, in the state of Rio Grande do Sul, based on the performance of students in the National High School Exam, in 2017. For that it was applied quantile regression modeling decomposed into quartiles is made to the conditional distribution of proficiency. The results proved to be favorable to the performance of students from private schools, in an increasing way, for the quartiles, and who have better family socioeconomic conditions such as income and a mother with higher education. Evidence that demands public policies to equalize the possibilities of access to higher education as a way to minimize the growing educational inequalities
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).