STRATEGIC AND ECONOMIC VIABILITY OF SUSTAINABLE PURCHASES
STRATEGIC AND ECONOMIC VIABILITY OF SUSTAINABLE PURCHASES
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2021.55.11501Keywords:
Higher education institution. Sustainable purchases. Sustainable strategies. Sustainability. Economic viability.Abstract
Conscious consumption has become imperative in societies that are rethinking their development model. For example, for a Higher Education Institution (HEI), which demands large quantities of materials, sustainable purchases represent an opportunity for multiple benefits listed in the social, environmental and economic dimensions. However, sustainable purchasing strategies can increase speculation about the negative effects, especially those related to the economic part, making it necessary studies to facilitate decision making. Due to that, the objective is to assess the strategic and economic feasibility of sustainable practices in the purchasing sector of a private HEI in Brazil. The results show the importance of considering sustainability in strategic planning, which should be integrated in all areas of the institution, including the purchasing department. Also show that, although the economic viability of sustainable purchases is fundamental, it is necessary to weigh the economic, social and environmental impacts for the institution.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).