Potential Internal Entrepreneur under the prism of Growth Mindset and the Big Five personality traits: proposing an integrative framework
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2022.58.11628Keywords:
Growth Mindset, Fixed Mindset, Potential Internal Entrepreneur, 5 Big TraitsAbstract
This article aims to propose a hypothetical model integrating the theories of Mindset, Potential Internal Entrepreneur and the Big Five Personality Traits. Five theoretical gaps were evidenced, related to the traits of Consciousness and Kindness with fixed Mindset, the traits of Extroversion and Neuroticism with growth Mindset and, mainly, the correlation between Mindset and Potential Internal Entrepreneur’s theories. A literature review of the theories of
Mindset, Potential Internal Entrepreneur and the Big Five Personality Traits was carried out to assist in the construction of the model and in the formulation of its hypotheses, follow the lines of Elgelman and Schreiber (2018). The study contributes to the development of the hypothetical model and the development of twelve proposals to guide future studies.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Desenvolvimento em Questão
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).