Social Networks Of Entrepreneurship: Perspectives And Challenges For The Creative Economy
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2022.58.11747Keywords:
Entrepreneurship. Networks. Cultural entrepreneurship. Creative economy.Abstract
Research on networks and entrepreneurship is extensive and addresses diverse topics. The objective of this study is to build an integrated and critical panorama of academic production on networks and entrepreneurship, developing and discussing new perspectives to renew future research. For this purpose, a systematic review of academic productions on the subject was implemented. Scientific articles, chapters of books and books, which were published in national and international databases were analyzed. The results of the research provide an updated and integrated knowledge about the theme (relevance, conceptions, empirical fields and methodologies) and about new challenges, conceptions and contexts for future research. They also serve to renew and guide studies on entrepreneurship that focuses on the central role of networks in the entrepreneurial process. Contributions are also made in the areas of research methodology and practice, by providing new paths and possibilities for practicing entrepreneurship networks in the context of Creative Economy.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Desenvolvimento em Questão
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).