Digital influencers and the capital system as a factor for contracting services
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2022.58.12648Keywords:
Sistema de Capitais. Influenciadores Digitais. Marketing de Influência.Abstract
With the democratization of the Internet and the ease of access to the media, the relations and the exchange of information have changed. The digital media is on the rise, and along with it came the digital influencers. These influencers are people who can get hold of a large public on social medias and use this space to promote advertising for companies. In the face of the rise of digital influencers, this work sought to analyze how the capital system influences in the decision of store owners to hire the service of digital influencers. The analysis was based on interviews with store owners and digital influencers, aiming the understanding of this subject. Four interviews were obtained, being two with store owners and another two with digital influencers. The analysis of the content was conducted with the support of the NVIVO software. As a result, it was found that the capitals that are most present in the professional activities were Capital Identity and Capital Intelligence. The capitals influence directly in the store owners' decision to hire the services of digital influencers, since this fact establish a connection between the public of the influencer (his followers) with himself and with the brand he is presenting.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Desenvolvimento em Questão
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).