Identification of the Contribution Level of Universities for Development through Innovation: a proposal of metrics
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2019.48.103-120Keywords:
University. Innovation. Regional development.Abstract
The aim of the article is to propose a metric of the level of contribution of a university to regional development through innovation. The research carried out has a theoretical approach and a systematic review of the integrative type literature was adopted as a methodological procedure. This literature was carried in the national literature as an international of the last 10 years, considering the relationship between university, innovation and regional development. As a result, specific approaches and models are presented, focusing on the propositions of the Triple Helix (ETZKOWITZ; ZHOU, 2017) and University Products (LENDEL; QIAN, 2017), followed by a metric proposal that allows more accurate identification and analysis of the level of contribution of universities to regional development through innovation. It is concluded that the main contribution of this article is to present a way to measure and / or classify the contributions that the university to regional economic development through innovation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).