Mental Models of Entrepreneurs and Organizational Performance: A Theoretical Essay
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2020.51.63-75Keywords:
Mental models. Entrepreneurship. Organizational performance.Abstract
A mental model is a dynamic representation, a simulation of the world, which establishes the way in which the individual understands, abstracts, stores, and accesses information. Mental models store information to turn it into knowledge. In this sense, studies indicate a positive relationship between mental models and organizational performance. This research aims to discuss the dimensions of mental models and organizational performance through a theoretical essay. Based on the researched documents and literature of the area, we identified some of the dimensions of the mental models of the entrepreneurs that influence positively in the performance of their organizations: their knowledge, their creativity and their relationship. Based on the results achieved, this research proposed a model with three research propositions considering the dimensions of the mental models of the entrepreneurs. This study contributes to a better understanding and identification of the dimensions of the mental models of the entrepreneurs that are linked to the performance of their organization.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).