INTERACTION BETWEEN UNIVERSITIES AND ENTREPRENEURSHIP
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2020.52.194-215Keywords:
Knowledge; University; Industries; Entrepreneurship.Abstract
The aim of this study was to analyze the interaction between universities and entrepreneurship from the relationship with industry and the knowledge developed through scientific mapping. The data collected were from secondary source because it is a bibliometric research. The sample selection was performed using keywords described in the Scopus database, namely “knowledg *”, “universit *”, “industr *” and “entrepreneur *”, generating 249 articles from 2009 to 2017. Bibliometric techniques were used, specifically analysis of cocitation, coupling and bibliographic co-occurrence. The main contributions of the study are related to the identification of what has already been addressed, and what are the rising fields of publications on the relationship between universities and entrepreneurship. It is understood that the academic entrepreneurial process originates with the motivation of the professors, the university, the industries and the government, as well as the students' engagement with the objective of disseminating and commercializing the knowledge that originates within the university environment. activities and tools that cannot exist in isolation without being related to these instances.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).