The Food Wars in the Globalized World
DOI:
https://doi.org/10.21527/2237-6453.2020.50.343-349Keywords:
Food. Food policies. Food and Nutrition Security. Public Health.Abstract
The second edition of Tim Lang and Michael Haesman's Food Wars: The Global Battle for Mouths, Minds and Markets, published in 2015, is a book that brings together important elements for the discussion of agrifood policies in the globalized world. Furthermore, the review aims to discuss some of the elements about the modern agrifood system configuration, as well as to present the authors' overview about the environmental and economic world sustainability, based on food. The publication discusses public health, environmental issues, regime of production, storage, distribution, global markets and their arrangements, the perspective of consumers in the modern world and global food policies, contextualized in nine chapters, which portray the panorama of food problems in the world. Moreover, the authors' great contribution to scientific research related to the Food Sociology is the dialogue between themes such as environmental sustainability, the search for health and quality of life and food.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).