REFLECTING ON THE PEDAGOGICAL POTENTIAL OF CONFLICTS MEDIATION

REFLECTING ON THE PEDAGOGICAL POTENTIAL OF CONFLICTS MEDIATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21527/2317-5389.2021.17.10471

Keywords:

Brazil. School Conflicts. Education. Mediation.

Abstract

The purpose of the article is to reflect on the use of conflict mediation for the treatment of school conflicts and on the importance of an education through mediation, considering its pedagogical potential, and for mediation, as a condition for the effectiveness of Brazilian National Policy for Appropriate Treatment of Conflicts of Interests. It contains a bibliographic review and the report of empirical experiences.

Author Biographies

Klever Paulo Leal Filpo, Universidade Católica de Petrópolis - RJ

Doutor em direito. Professor do Programa de Pós-graduação em Direito e do curso de Gradução em Direito da Universidade Católica de Petrópolis - RJ

Geovana Faza da Silveira Fernandes, Catholic University of Petrópolis

Mestre em Direito pela Universidade Católica de Petrópolis (2017-2018). Pós-graduada em Direito Público pela PUC Minas (2009). Graduada em Direito pela Universidade Federal de Juiz de Fora (2002). Pesquisadora visitante da Boston College Law (2018-2019). Diretora do Centro Judiciário de Conciliação e Métodos Consensuais de Solução de Conflitos e Cidadania da Justiça Federal - Subseção Judiciária de Juiz de Fora/MG. Instrutora de Mediação e Conciliação, pelo Conselho Nacional de Justiça e pelo Conselho da Justiça Federal. Formação avançada de instrutoria em conciliação e mediação pelo CJF (2016).

 

Published

2021-09-02

How to Cite

Filpo, K. P. L. ., & Fernandes, G. F. da S. (2021). REFLECTING ON THE PEDAGOGICAL POTENTIAL OF CONFLICTS MEDIATION: REFLECTING ON THE PEDAGOGICAL POTENTIAL OF CONFLICTS MEDIATION. Human Rights and Democracy Journal, 9(17), 211–230. https://doi.org/10.21527/2317-5389.2021.17.10471