REGIME DE PROGRESSÃO CONTINUADA E AVALIAÇÃO EM UMA ESCOLA ESTADUAL NO MUNICÍPIO DE HUMAITÁ/AM

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.111.239-258

Keywords:

Progressão Continuada, Avaliação, Ensino Fundamental.

Abstract

The Education Guidelines and Bases Law (brasilian LDB) No. 9,394/96 provides in Article 32 §2° for school institutions to use the Continued Progression method, which is directly linked to evaluation. The research aims to demonstrate statistically and descriptively the reality of the evaluation in the respective method, showing issues such as learning time, evaluative practices and individual monitoring from the perspective of the students with whom a research was carried out in the 9th grade of Elementary School II, at a State School in the Humaitá - AM city. Studies on the theme made it possible to identify the rights provided by law that served as the basis for our analysis, demonstrating that all evaluative forms are used in the classroom, however, there are still things of traditional teaching in the measures used, with students who want to wait by instructions and that the term “disapproval” is still present in the school context, even if its use is prohibited.

Author Biographies

Daiana dos Santos Reis, Universidade Federal do Amazonas

Licenciatura em Letras - Lingua e Literatura Portuguêsa e Inglêsa pela Universidade Federal do Amazonas (2016). Com experiência na docência em Língua Inglesa no projeto CEL do IEAA/UFAM e no Centro Educacional Evangélico Betel (CEEB). Mestranda do Programa de Pós Graduação em Ensino de Ciências e Humanidades do Istituto de Educação Agricultura e Ambiente (IEAA). 

Aldair Oliveira de Andrade, Universidade Federal do Amazonas

Bacharelado em Administração de Empresas, Licenciatura em Filosofia. Mestrado em Sociedade e Cultura na Amazônia -UFAM e Doutorado em Ciências Sociais pela UNICAMP. Professor da Universidade Federal do Amazonas, desde 2006, atuando na Área de Filosofia Geral e Filosofia da Educação, ministrando disciplinas em cursos de Graduação- Administração, Pedagogia, Serviço Social, Agronomia, Engenharia Ambiental, Física e Matemática, Biologia e Química, Educação Física. Membro do Programa de Mestrado em Ensino de Ciências e Humanidades (PPGECH), Membro do Programa Graduação em Filosofia- PROF-FILO. Lotado no Instituto de Ciências Sociais, Educação e Zootecnia ( ICSEZ) na cidade de Parintins-Amazonas.

Published

2020-05-04

How to Cite

Reis, D. dos S., & Andrade, A. O. de. (2020). REGIME DE PROGRESSÃO CONTINUADA E AVALIAÇÃO EM UMA ESCOLA ESTADUAL NO MUNICÍPIO DE HUMAITÁ/AM. Revista Contexto &Amp; Educação, 35(111), 239–258. https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.111.239-258