CHALLENGES FOR NON-AMERICAN-ENGLISH-SPEAKING TEACHERS IN ENGLISH LANGUAGE CLASSROOMS IN BRAZIL
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2019.107.249-264Resumo
In this reflection paper, it is discussed the issue of prestige varieties of English mostly in terms of accent preference and, based on the literature, American and British English are pointed out as the varieties dominating English language teaching textbooks around the world. At the same time, it is suggested that the American variety is predominantly favoured worldwide, especially in Brazil. Furthermore, it is maintained that, because of the American linguistic hegemony in this country, non-American-English-speaking teachers of English can be faced with some institutional and pedagogical challenges. Finally, some suggestions on how to cope with “Americanised” classrooms are offered.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).