A VISÃO DOS PAIS SOBRE A ATUAÇÃO DA ESCOLA EM ASSUNTOS RELATIVOS À SEXUALIDADE
THE PARENTS' VISION ON THE SCHOOL'S ACTIVITIES IN SUBJECTS RELATED TO SEXUALIDADE
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2021.115.10790Keywords:
Family, Sexual Education, SchoolAbstract
The article aims to identify the parents' views of the sixth year students of a State College of a Brazilian municipality, regarding the interventions of the school, related to the manifestations of sexuality by the students. In the data collection, four problem situations were presented to stimulate the reflection of the participants, using situations based on facts that occur daily in schools. The responses were separated and analyzed in categories. It is concluded that the participants present fears and disagreements about the approach of the school, in each case. It is considered that the lack of consensus of the participants, part of the lack of information on the importance of the dialogue around sexuality
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).