REFLEXÃO E DIÁLOGO SOBRE SUSTENTABILIDADE NO ENSINO BÁSICO E SUPERIOR
REFLECTION AND DIALOGUE ON SUSTAINABILITY IN PRIMARY AND FURTHER EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2021.115.10958Keywords:
Educação ambiental; Ensino formal; Pesquisa-ação; Palestra Interativa.Abstract
This study aimed to promote dialogue and reflection on sustainability based on previous knowledge of students in primary and further education at the Federal Institute of Paraná Campus Umuarama. It is an action research initiated with a diagnosis, composed of eight questions, applied to a sample of 36 students, forming three focus groups: 1) Ten high school students (primary education); 2) Twenty-one undergraduate students (further or college education); 3) Five students of the Masters in Sustainability (further education Stricto sensu Based on this diagnosis, an interactive lecture was organized to provoke reflection and dialogue on sustainability with the three groups gathered. It was observed that further education students, especially master's students, had greater knowledge on the subject. In addition, the interaction between students of different levels of education was beneficial, since the controversies and consensuses related to sustainability could be discussed between the actors of the study and the literature.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).