DIDACTIC MEDIATION IN LEARNING
THE CONSTRUCTION OF THE GEOGRAPHICAL KNOWLEDGE
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2021.115.11293Keywords:
Didactic Mediation; Knowledge Construction; Geography; Cultural Historical Theory.Abstract
This article seeks to meet specifically the two objectives: to understand the concept of mediation in the historical-cultural theory; to highlight the importance of didactic mediation for geographic learning. This work is based on the Historical-Cultural Theory and aims to use as a basic reference one of its precursors, the Belarusian professor and researcher Lev Semionovitch Vigotski (1896-1934). The Vygotskian perspective and its impact on the educational field are configured as an essential theoretical postulate, especially with regard to four major contributions of this study: the mediation, especially the didactic; internalization; concept formation and higher psychic functions. Based on the reflection that this article introduces, the present study aims to develop a discussion, primarily, about one of the concepts that involve a method and a methodological path to be followed in teaching - mediation -, in the light of the Vigotskian theoretical perspective. Thus, it is worth asking: how does the mediation of the teacher promote the student's cognitive activity, based on a methodological approach?
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).