DESCOBRIR O AFETO: UMA PROPOSTA DE EDUCAÇÃO EMOCIONAL NA ESCOLA
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.110.163-186Keywords:
Emotional education. School. Learning. Integrative and complementary practices.Abstract
This article presents the results of the research on the impact of the training program in emotional education of the Núcleo de Educação Emocional (NEEMOC-UFPB), conducted in the municipal school network, in the city of Queimadas-PB, Brazil. Based on the teachers' perceptions, qualitative research of a phenomenological nature produced data, through a testimonial and questionnaire, and considered as theoretical presuppositions the work of Mayer and Salovey (2015), Bisquerra (2000), Damásio (2017) and Possebon (2018), among others. We obtained as results, from the teacher's perception, a set of evidences that indicate the power of the theoretical-experiential methodology of the training course. In summary, the proposal of the emotional experience seems to overcome in efficiency the approaches of emotional intelligence and emotional competence.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).