ENSINO HÍBRIDO E EDUCAÇÃO AMBIENTAL: UMA INTERSECÇÃO POSSÍVEL
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.110.142-162Keywords:
Tecnologias digitais, Processo pedagógico, Meio AmbienteAbstract
This research presents theoretical-methodological contributions to the teaching of Environmental Education (EE) from the perspective of Blended Learning. The objective of this study was to investigate whether the organization of didactic activity, in the Blended Learning model, provides adequate conditions for the awakening of an ecological subject based on Critical Environmental Education. The research data were organized and interpreted through the Content Analysis and showed that the actions of EE made it possible to conduct a new perspective of the students in relation to the environment, denoting a desire for change and environmental transformation, however, it highlighted the need to broaden the EE discourse that considers social issues; also showed that technologies were allied in the teaching process, stimulating learning and culminating in actions of autonomy and criticality on the part of students.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).