TEACHER TRAINING IN SCIENCES AND MATHEMATICS IN RURAL EDUCATION FROM EXPERIENCES IN SUPERVISED INTERNSHIP AND IN THE UNDERGRADUATE FINAL WORK
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2021.113.352-372Keywords:
Pedagogical Experiences. Science Teaching. Mathematics Teaching. Rural Education.Abstract
Two moments have a central role in teacher training: the Supervised Internship and the Undergraduate Final Work. In Rural Education, such formative paths are little explored as to their nature and their ability to reflect the students identity. This article originates from the pedagogical experiences of professors in the context of a Rural Education Undergraduate Course in the areas of knowledge Natural Sciences and Mathematics and aims to discuss the characteristics and nature of the training of Rural Education students having as objects of analysis their productions and experiences in these curricular components, in the perspective of Pedagogy of Alternation. The research is qualitative and uses as empirical material written productions of the final works and internship reports and guided by the authors over the last few years. It is observed that the work, resulting from the peasant way of life, runs through the productions, both in Sciences and in Mathematics. While in Nature Sciences the internships emphasize the possibility of articulating themes external to the curriculum to the canonical contents of Science Teaching, in Mathematics it is the theoretical and methodological trends that express the dialogue with the themes of everyday life in the internships and final works analyzed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).