KNOWLEDGE IN FOCUS:
WHEN STUDIES ON SCHOOL KNOWLEDGE COME INTO QUESTION
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.116.10499Keywords:
School knowledge. Meta-research. CurriculumAbstract
The main objective of this study is to investigate how school knowledge is being discussed in the main education magazines in Brazil. We defend the argument that school knowledge plays a central role in curriculum theories. To this end, we used the meta-research indications and analyzed 33 articles published in A1 journals (qualis / Capes) from 2013 to 2018. It was possible to notice that the authors are affiliated with different epistemologies and address different topics in relation to school knowledge. However, little was concerned with verifying how school knowledge is being experienced in everyday school life.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).