Training of the Social Service Professional: Challenges and Possibilities
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.118.11414Abstract
The theoretical construct aims to analyze the process of continuing education of social workers who work in schools in education policy in the city of João Pessoa-PB. The debate highlights the relevance of professional training, understanding it as a tool in improving the social worker profession. This is a qualitative case study, based on data collected from documentary sources, such as the job and career plan of teaching professionals; bibliographic and through interview with structured script and observation, being treated in the light of content and conjuncture analysis. The theoretical categories worked are: school social worker and permanent training; having as main results: the training without deepening presented by the city hall and the demand for courses on the professionals' own account.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).