The Environment as A Matrix Of Thought: Geography In The Face Of Environmental Education
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.118.11607Keywords:
Meio Ambiente; Educação; Geografia, Complexidade.Abstract
This article presents a bibliographic review on the importance of an education focused on the perception of human beings in nature and in the production of their environment, using the resources of Geography and Environmental Education. To achieve or adopt, a bibliographic review was carried out on: the concept of the environment, environmental movements and environmental education, or the thinking of 19th century anarchist geographers and the complexity of education. The result was a vision proposal that teaches practical practices for an education that is not stuck or fragmented in the environment, but seeks to understand the environment in a complex way, through reflection on: the self and the place, the self and the society and place and society in the global context.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).