Choise or chosen? Working classes students at a federal thecnical school
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.119.13146Keywords:
Escolha. Escola. Camadas populares.Abstract
The article discusses the process of choosing a federal technical high school by the students from low-income backgrounds. Based on studies on the choice of school institution and access to higher education of low-income people, we conducted in-depth interviews with ten students, belonging to the lower classes, from the Federal Institute of Education, Science and Technology of São Paulo (IFSP). As a result, all students interviewed can be considered “good students” and there was a noticeable participation of teachers in the process of choosing the school, by providing information and encouraging these student's admission to the IFSP. It has revealed that the choice of the federal institution by the popular strata occurred through a socially constructed process, especially at the school level, during the students' schooling.
Keywords: Choose. School. Low-income backgrounds.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).