O TRABALHO DE CAMPO EM GEOGRAFIA COMO INSTRUMENTO DE ENSINO: REVISITANDO A CAPITAL FEDERAL E SUAS TRANSFORMAÇÕES ESPACIAIS

Authors

  • Jesiel Souza Silva Instituto Federal Goiano

DOI:

https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.110.293-308

Keywords:

Brasília. Aula de campo. Prática pedagógica.

Abstract

Fieldwork in Geography contributes to the improvement of students' abilities in reading and interpreting documents and geographic and / or cartographic instruments, such as maps and letters, allowing students the opportunity to combine theoretical concepts with practice. The objective of this work is to understand the importance of the fieldwork for the teaching of geography from the student perceptions of a field work carried out in Brasília / DF, with students of the Technical Course in Administration of the National Program of Integration of Basic Education with Professional Education in the Youth and Adult Education Mode - PROEJA - of the Goiano Federal Institute, Rio Verde Campus. The results of the work allowed the students to understand the formation of Brasilia, considered a park city, from four different scales: a) bucolic; b) a monumental; c) the residential; and, d) the gregarious.

Author Biography

Jesiel Souza Silva, Instituto Federal Goiano

Doutorando em Geografia-Gestão Territorial e Ambiental pelo Instituto de Ciências Humanas da Universidade de Brasília- IH-UnB, Mestre em Agroecologia e Desenvolvimento Rural pelo Centro de Ciências Agrárias da Universidade Federal de São Carlos/EMBRAPA Meio Ambiente (2010), Especialista em Gestão e Manejo Ambiental em Sistemas Agrícolas pela Universidade Federal de Lavras (2008), Graduado em Bacharelado em Geografia pela Universidade Federal de Goiás, Campus de Jataí (2006). Atualmente é docente do Instituto Federal Goiano

Published

2020-01-02

How to Cite

Silva, J. S. (2020). O TRABALHO DE CAMPO EM GEOGRAFIA COMO INSTRUMENTO DE ENSINO: REVISITANDO A CAPITAL FEDERAL E SUAS TRANSFORMAÇÕES ESPACIAIS. Revista Contexto &Amp; Educação, 35(110), 293–308. https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.110.293-308