INCLUSION IN EDUCATIONAL CARE SPECIALIZED IN PRIMARY SCHOOL EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.110.86-104Keywords:
Educação Inclusiva, Atendimento Educacional Especializado, Ensino regular, Formação docenteAbstract
This study has as main problem to understand how the teachers of the city of Santa Rosa (RS), who work in the Specialized Educational Attendance rooms (SEA) and in the classrooms of mainstream education, understand and effect the inclusion in the space school. For the method, we employ the bibliographic research complemented by field research in qualitative modalities. The realization of data collection happened through observations in two Municipal Schools that possess the SEA and semi-structured interviews, involving teachers from the classroom of mainstream education, SEA educators and monitors that assist in the process of inclusion of children in these schools. The analysis of this material was based on Bardin's assumptions (2011) with Content Analysis. The experience in these sharing spaces allowed us to understand that inclusion is a process that cannot have isolated practices, but that everyone needs to be willing to go in the same direction or in search of the same goal, and that the professionals need have clarity of the still recurring actions in this process.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).