ESTADO DA ARTE: A INTEGRAÇÃO CURRICULAR NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO DOS INSTITUTOS FEDERAIS
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.112.29-44Keywords:
Curricular integration. Integrated high school. Federal Institutes.Abstract
This paper is the result of a qualitative state-of-the-art research, which aimed to search for theses and dissertations that dealt with the curricular integration in the Federal Institutes (FIs), focusing on integrated high school (IHS). A search at the Digital Library of Theses and Dissertations (DLTD) was conducted, which resulted in thirteen analyzed studies. In parallel, we elaborated the profile of these researchers, through a consultation on the Lattes platform. The research has shown that studies on curricular integration within the scope of the HIS of the FIs show the distancing of what is wanted for the IHS from what is done. It is possible to realize the concern with the theme, however the investigations do not point out practical suggestions for the materialization of the integrated curriculum.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).