ANÁLISE DA RELAÇÃO ENTRE A REMUNERAÇÃO DO TRABALHO E O NÍVEL DE INSTRUÇÃO: UMA ABORDAGEM ESTATÍSTICA.
ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN WORK REMUNERATION AND LEVEL OF EDUCATION: A STATISTICAL APPROACH
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.116.10317Keywords:
Nível de instrução, Remuneração, Regressão linearAbstract
There is general agreement that the level of schooling is the main factor that determines the wage income discrepancies between individuals. However, there is no consensus regarding the explanatory power of these different levels of schooling. In this way, the purpose is to verify if the explanatory power of the variable degree of instruction on the remuneration increases in the proportion in which the years of study are increased, indicating therefore some levels where other variables would influence more the remuneration than the level of schooling. The results indicate that for the lower education groups the explanatory power of the years of study on their remuneration is statistically significant, but it is lower than the explanatory power on the group with the highest level of schooling, indicating that for the lower education groups there are other factors which have a greater impact on the individual's remuneration.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).