Teacher participation in the virtual learning environment in a continuous training course on the Common Curricular National Base
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.118.11125Abstract
This study aimed to analyze the process of continuing education of teachers of basic education in a Municipality, on the Common National Curricular Base held in a virtual learning environment (VLE), analyzing the impact of the use of VLE in the construction of knowledge about the theme . The specific objectives were to describe the stages of the course; describe the participation of teachers in the course and interactions in the virtual learning environment; and, from these analyzes, make reflections about the teachers' learning experiences. The study is characterized as a quantitative and qualitative descriptive research, ex post facto, since the analyzes were performed from the data generated by the system. Our conclusions from the analysis of the metadata suggest that: with regard to the description of the course, there was a prevalence of the use of videos and PDF files; in relation to the interactions of teachers with the tutor, there were few and had no mobilizing or social character and referred to doubts with the tools used in the course; with regard to the participation of teachers in the course, the predominance of views and repetitions of evaluative activities is emphasized. Although several activities had multiple entries, the focus on evaluation predominated.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).