O PENSAMENTO COMPUTACIONAL NO ENSINO FUNDAMENTAL I: SABERES ARTICULADOS ENTRE COMPUTAÇÃO E ARTES VISUAIS
COMPUTATIONAL THINKING IN ELEMENTARY SCHOOL: ARTICULATED KNOWLES BETWEEN COMPUTING AND VISUAL ARTS
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2021.114.166-178Abstract
This article investigates the potential of teach Computer Science with an emphasis on Computational Thinking, articulated with Visual Arts in Elementary Education. The activities resulted from the Supervised Internship in Computer Science, with action research as a guiding methodology and Computer Science Unplugged, as the set of techniques that enabled actions in the context of a public school of Salvador/BA. The results intensify the need for the presence of Computer Science in the school, especially articulated with the existing curricular components; in addition to demonstrating that it is possible to develop actions that involve computational thinking articulated with other knowledge areas, in addition to the exact sciences.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).