Language Teacher’s Practices and Foreign Language Student’s Processes of (Re)Signifying
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.118.12653Keywords:
Ensino de Língua Estrangeira, Práticas, Discurso, IdentidadeAbstract
The objective of this study is to investigate the relation between foreign language (FL) teachers’ practices and the students’ processes of (re)signification. In order to reach the objective, this research seeks to analyze what practices of (re)signification public school FL teachers understand to adopt in their classroom and in what manner their practices work with the concept of signification through discourse in a FL. The methodology featured a questionnaire of FL teaching practices with 31 multiple choice questions and nine semi-open questions. The questionnaire had the participation of 50 FL teachers from different Brazilian states. The results point to a strong awareness from the teachers about the importance of social interaction in the classroom. The collected data also indicate that the teachers provide the contact with different signification and identification procedures to their students and have a clear concern with students’ social participation and well-rounded education as well. In conclusion, the dialogue with the teachers shows parallels with the teaching and learning theories that work with discourse in the class.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).