PERTURBAÇÕES AUDITIVAS: O CONHECIMENTO COMO CAMINHO PARA A PREVENÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.117.12981Keywords:
Serous Otitis Media; Prevention; Hearing; Speech therapyAbstract
Introduction: Serous otitis media and auditory processing disorder are difficult to diagnose disorders in young children, so prevention initiatives disseminate knowledge and awareness, allowing early identification of such disorders. With the collaboration of the University of Minho and the University of Algarve, a Conference Cycle was promoted inserted in a primary prevention action on a significant risk factor for language development: serous otitis media, a widespread pathology that affects young children mainly, and that can have an impact on language, as well as reaching an important pillar for linguistic development: central auditory processing. Objectives: sharing the experience of this cycle and the possible impact of the knowledge transmitted to the participants. Methodology: a questionnaire for sociodemographic characterization and perception/satisfaction was applied, and descriptive statistics was used for data analysis. Results: the initial data showed a positive impact on the expansion of the participants' knowledge and their knowledge of the need for more training in this area. Conclusion: there is relevant interest in the theme of this Conference Cycle, being fundamental to continue to invest in these prevention activities due to its transformative potential in the professional practices of all those who deal directly with children.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).