From bachelor degrees to classroom: teacher training for professional and technological education
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.119.13160Keywords:
Teacher training, Professional and educational education, Bachelor degree, Licentiate degreeAbstract
The current research, talks about the training and inserting of educators in the professional and tecnological education (EPT), from the understanding that historically a priority was given to form bachelors. This aspect represents one of the challenges to the expansion and consolidation of the federal network, which needs changes in other educational sectors in order to answer the new political-pedagogical requirements. The article analyses decisive historical land marks to the field conformation, and checks out some legislation devices as well as brazilian educational literature. It questions about the profile of the EPT teacher, build upon the receive heritage and in conflict with the curent necessities, and the pedagogical ideals. It seems there is a consensus around the distancing process of licenciate degree regarding those who starts in the EPT field, in the end some aspects of this Hiatos created by this research will be presented, as well as the urgency of decreasing this distancing aspect.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).