The Scientific Production on Behavior Analysis and Education: A Systematic Literature Review
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.118.8832Keywords:
Behavior Analysis. Education. Systematic Literature Review.Abstract
Although the Behavior Analysis has stood out in several areas, it has been criticized in the educational scope, understood as reductionist and with little contribution to the area. From the foregoing, the question arose: "what has been produced in Analysis of Behavior for Education in Brazil?" Therefore, it was defined as a general objective of this Systematic Literature Review: analyze the scientific works that use the assumptions of Behavior Analysis directed to Education. As a result, the following themes are highlighted: teaching of people with special needs, teaching reading and Mathematics, teaching Psychology and Behavior Analysis, teacher training under the focus of the behavior analysis, the use of Digital Technologies and Distance Education.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).