Educational Technologies In Teacher Education
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2022.118.12674Keywords:
Ensino, Pandemia, Novas TecnologiasAbstract
The experience of the Covid-19 pandemic encourages emergency and structural actions in the context of education. The insertion of information and communication technologies in the educational space introduces yet another tool to mediate the teaching process, modifies the learning architecture and, thus, reconfigures ways of constructing educational activities. In this way, the text on stage constitutes a perception of students about educational technologies in their training. As an investigative strategy, a semi-structured questionnaire was used, which was applied online through google forms and a conversation wheel. 24 students participated in a degree course in Computing at a public university in the city of Manaus. The results emerged from the content analysis, which, as a qualitative analysis technique, highlighted two categories: i) educational technologies in the educational process and ii) the incidence of educational technologies in their training process. Finally, it is noteworthy that the challenges of this situation reverberate the need to reinforce that teacher education is continuous and, in relation to technological innovations, it requires constancy in the face of the numerous changes that forge this field.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Contexto & Educação
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).