DE ALUNO A PROFESSOR – A REALIZAÇÃO DE SONHOS, UM ENCONTRO COM A REALIDADE: O ESTÁGIO SUPERVISIONADO E SUA RELEVÂNCIA NA FORMAÇÃO DOCENTE
DOI:
https://doi.org/10.21527/2179-1309.2020.112.330-345Keywords:
Formação, Estágio, Ensino, Identidade ProfissionalAbstract
Abstract
The supervised internship is a singular moment in the teacher training process, it’s the stage in which the academic (trainee) has the possibility of contact with the reality of his profession, sometimes, the first contact. The purpose of supervised practic is to provide undergraduate students, especially degree course students, an understanding of the contents studied, their applicability, as well as a reflection on their social function, which seeks to contribute to the construction of the citizenship of individuals. The trainee should promote not only the learning of basic concepts of science by students in the classroom, but also make them relate the contents to their living spaces, forming critical subjects who can act in the transformation of their reality. So, on this days, both interns, as teachers, should be attentive to the transformations of/in space and go together rethink their practice, that is, to think about methodologies that contemplate the audience that is being attended to and promote means that brings you closer to your students. It is a matter of composing his professional teaching identity, which rebuilds daily in a continuous process of experiences and mutualities.
Keywords: Training. Traineeship. Teaching. Professional identity
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).